En biljettkiosk
Foto: Natalie Greppi

Fribiljetter för studenter

Alla studenter vid Konstnärliga fakulteten har rätt till en fribiljett till vart och ett av våra egna offentliga evenemang på Högskolan för scen och musik och andra lokaler där vi presenterar evenemang.

1. Hitta evenemanget i vårt kalendarium.
  2. Klicka på länken ”Skaffa biljetter”.
  3. För att komma åt fribiljetterna ange koden STUDENT-HSM-VT24 i fältet ”Ange kampanjkod”. Denna kod är giltig under vårterminen 2024.
  4. Välj Student vid Konstnärliga fakulteten-biljett och klicka ”Nästa”.
  5. Fyll i ditt namn och mejladress. För fribiljetter behöver du inte fylla i några kontokortsuppgifter eller dylikt. Klicka ”Nästa”.
  6. Biljetten skickas till din e-post. Öppna den bifogade pdf:en och skriv ut, alternativt kan du visa biljetten i din telefon vid entrén.
    Billetto har en egen app till din smartphone om du vill slippa utskrifter.

Vi använder tjänsten Billetto för vår biljettförsäljning.

Fribiljetter för samarbetsevenemang

Lunchevenemang och interna evenemang

Observera att du inte behöver någon biljett till de flesta lunchevenemang och även många så kallade interna evenemang (bara öppna för studenter och medarbetare, publiceras endast i Studentportalen).

Konstnärliga fakulteten
HDK-Valand - Högskolan för konst och design
Högskolan för scen och musik