Världskarta

Missa inte inspirationsmöte om studier och praktik utomlands

Är du sugen på att byta ut Sverige mot en eller två terminer i ett annat land? Du vet väl att du som är student vid Göteborgs universitet har möjlighet att studera vid något av våra partnerlärosäten runtom i världen? Kom till inspirationsmöte om studier och praktik utomlands den 25 september, eller delta i webbinarium dagen efter om att göra utbyte i Hong Kong.

Göteborgs universitet har ett antal GU-gemensamma utbytesplatser som är öppna att söka för de flesta studenter vid universitetet.

– Utbytesstudier är ett fantastiskt sätt att få möjlighet att studera i ett annat land utan att behöva betala dyra studieavgifter. Man får chansen att lära känna en annan kultur och få nya vänner och nya perspektiv. Och det ser bra ut på CV:t – man blir mer attraktiv på en global arbetsmarknad, säger Annika Larsson vid International Centre.

Under mötet den 25 september får du information om de GU-gemensamma utbytesplatserna och om att göra praktik utomlands genom Erasmus+.

Läs mer om inspirationsmötet här

Webbinarium om Hong Kong som utbytesdestination

Dagen efter, den 26 september, har du möjlighet att delta i webbinarium om att göra utbytesstudier i Hong Kong. Du får bland annat träffa den svenska generalkonsuln i Hong Kong och representanter från några av GU:s partneruniversitet i Hong Kong.

Läs om Hong Kong-webbinariet och registrera dig här

Mer information och kontakt

Här hittar du mer information om studier och praktik utomlands

Frågor? Kontakta International Centre på exchangestudies@gu.se