Nu har ansökan öppnats till årets Prins Bertil-stipendier för kunskaps- och erfarenhetsutbyte kring internationella marknader. Varje stipendium uppgår till 25 000 kr.
Du som läser ett kandidat- eller masterprogram på Handelshögskolan har möjlighet att söka.

Prins Bertil-stipendiet kan sökas av studerande på Handelshögskolan vid Göteborgs universitet för praktik och uppsatsarbete kring internationella marknader.

Gata i NYC

Behöriga att söka är studenter som läser programutbildning eller masterprogram vid Handelshögskolan i Göteborg, alternativt läser fristående kurser som sammantaget leder till en examen vid Handelshögskolan, under den period som stipendiet avser. Sökande som läser fristående kurser ska ha uppnått minst 60 hp på Handelshögskolan.

Stipendiet beviljas inte för projekt som redan är utförda, utan gäller praktik eller uppsatsarbete under HT2024 - VT2025.

Information samt länk till ansökningssystemet finns på den här sidan.

Sista ansökningsdag för 2024-2025 års stipendium är den 15 september 2024.

Handelshögskolan