Ansök som amanuens till Kliniskt Träningscentrum (KTC)

Nu kan du som vill arbeta med lärandestöd inom färdighetsträning vid sidan av dina studier söka tjänst som amanuens på KTC. Det finns två tjänster att söka.

Som amanuens vid KTC har du en viktig funktion som lärandestöd till studenter i samband med metodundervisning och färdighetsträning. Amanuensen arbetar med studenter, i samarbete med personal och lärare, i praktiska moment. Det ingår också att arbeta med förberedelser inför metodundervisning och examinationer. En viktig arbetsuppgift är också iordningställande av KTC:s egenträningssalar. Ett arbete som amanuens ger således möjlighet till utveckling av pedagogisk förmåga i samband med olika lärsituationer.

Minimikravet är att du är antagen till utbildning på Sahlgrenska akademin, med godkända kurser t.o.m. termin 3, grundläggande nivå. Helst ska du under höstterminen 2024 genomföra studier på den senare delen av din utbildning på grundnivå alternativt studera på avancerad nivå.

Ansökan ska vara inkommen senast: 2024-05-16.

Läs hela annonsen och ansök här.

Sahlgrenska akademin