Den internationella konferensen FORSA/NASSW anordnas av Institutionen för socialt arbete vid Göteborgs universitet i Göteborg under 2024.

Gå på internationell konferens om framtidens sociala arbete

Under tre dagar i juni 2024 utforskar NASSW-FORSA 2024 konferensen samtida utmaningar och blickar framåt. Hur kan socialt arbete vara en kraft i arbetet för social förändring? Delta och diskutera årets tema med deltagare från hela världen!

Den 17-19 juni 2024 anordnar vi på Institutionen för socialt arbete den återkommande FORSA/NASSW-konferensen.

Årets tema är "Social Work as Emancipatory Practice. Creating Pathways towards Social Justice".

Det är en nordisk konferens med aktuell forskning, samtal och möten mellan socialarbetare, forskare, studenter och andra som är intresserade av socialt arbete. Konferensen äger rum Konferencenterum Wallenberg, beläget på Medicinaregatan 20A i Göteborg.

Så här kan du medverka på konferensen

Som student kan du medverka i konferensen på två sätt:

1. Presentera sammandrag, också kallat abstract, som är baserat på lärdomar från empirisk eller teoretiskt underbyggd forskning.
  2. Delta som besökare och lyssna på tre fullspäckade dagar med presentationer, workshops, föreläsningar och nätverkande!

Internationella talare på scen

Programmet kommer bjuda på en bredd av talare och innehåll, med forskare, praktiker och studenter inom socialt arbete. Redan nu är tre huvudtalare satta:

• Professor Vishanthie Sewpaul (PhD) är en pristagare av tre heders doktorsexamina från Chile, Norge och Sverige. Hon är en globalt erkänd forskare inom socialt arbete och mänskliga rättigheter, en internationell talare och aktivist.
  • Ilse Julkunen är professor i socialt arbete vid Helsingfors universitet och co-leader för Helsinki Practice Research Centre.
  • Göran Therborn är professor emeritus i sociologi vid University of Cambridge och affilierad professor i sociologi vid Linnéuniversitetet, Sverige.

Anmäl dig till konferensen

Konferensen hålls på engelska. Sista datumet för att skicka in abstract och presentera studentprojekt/forskning är den 15 december.

För att delta som besökare finns ett early-bird-pris fram till 15 april.

Anmäl dig via trippus.net till NASSW-FORSA 2024

Om NASSW/FORSA-konferensen

Konferensen anordnas vartannat år i regi av FORSA (Förbundet för forskning i socialt arbete) och NASSW (Nordic association for schools of social work). Konferensen har tidigare gått av stapeln i Helsinki, Reyhkjavik, Bodö och nu i Göteborg.

Institutionen för socialt arbete