Sommarkurs i onkologi för läkarstudenter

Sommarkurs i medicinsk onkologi i Valencia (Spanien) eller Neapel (Italien), 2024.

European Society for Medical Oncology (ESMO) erbjuder studenter möjlighet att anmäla sitt intresse till sommarkurs inom medicinsk onkologi. Datumen för kurserna är 19-23 juli i Valencia och 2-6 september i Neapel.

Kurserna är öppna för läkarstudenter över hela världen och riktar sig till studenter som läser sitt fjärde eller femte år. Utvalda studenter erbjuds gratis boende och ett resebidrag.

Kurserna syftar till:

• Ge insikt i medicinsk onkologi.
  • Presentera och diskutera kliniska fall med ett multidisciplinärt förhållningssätt.
  • Starta en dialog med studentgemenskapen genom skräddarsydda kurser som förbättrar och breddar läkarstudenters utbildning och lärande.

Ansökan är öppen till 15 april, 2024.

Programinstitutionen för Läkarprogrammet