Tips! Intresseanmälan för Studentbiljett till Industridagen 2024

Den 23 september hålls Industridagen 2024 på World of Volvo i Göteborg. Wexus, i samarbete med Industridagen 2024, har nu öppnat intresseanmälan till studentbiljetter.

Skicka intresseanmälan för att medverka

Wexus söker studenter som vill medverka under hela dagen och som vill ta en aktiv roll i de diskussioner som sker under eftermiddagen. Vi ser att du som anmäler intresse har ett intresse för framtidens industri kopplat till hållbarhetsfrågorna. Studenter från alla akademiska fält är välkomna att anmäla intresse.

Under eftermiddagen förväntas du kunna axla ett extra ansvar i de diskussioner som förs vad gäller bland annat att exempelvis ta anteckningar. Därför bör du obehindrat tala och skriva på svenska.

Läs mer och anmäl ditt intresse

Industridagen 2024 - en dag om framtidens industri

Industridagen 2024 sätter fokus på avgörande frågor för att Sverige fortsatt ska vara en industrination i framkant med hållbara lösningar på globala utmaningar. Arrangör är Industrirådet - fack och arbetsgivare som arbetar gemensamt kring industrins utveckling och framtid.

Dagen sätter fokus på avgörande frågor för att Sverige fortsatt ska vara en industrination i framkant med hållbara lösningar på globala utmaningar. Arrangör är Industrirådet - fack och arbetsgivare som arbetar gemensamt kring industrins utveckling och framtid.

På plats finns beslutsfattare, industri, akademi och avgörande samhällsaktörer. Dessutom finns det nu ett antal studentbiljetter för studenter med intresse och engagemang för industrins framtid och hållbar utveckling. Förmiddagens program sätter fokus på avgörande skiften, nationella och globala aspekter och under eftermiddagen medverkar alla deltagare i “Sveriges största arbetsmöte”.

Om Wexsus

Wexsus är ett konsortium bestående av ägarna Chalmers, Göteborgs universitet och Högskolan Väst. Det högsta beslutande organet utgörs av Wexsus stämma som består av de tre rektorerna.