Upplev livet som flykting med hjälp av virtuell reality teknik

Forskningsprogrammet SIPGI söker volontärer till Vetenskapsfestivalen. Anmäl dig senast den 1 April.

Forskningsprogrammet Samhällsinstitutioner, politik och integration av flyktingar (SIPGI), som är knutet till institutionerna för statsvetenskap och globala studier vid Göteborgs universitet, söker studenter för att hjälpa till med att genomföra ett virtuellt verklighetsexperiment på Vetenskapsfestivalen.

Var: Nordstan, Göteborg.
När:  Varje dag under perioden 17–21 april, 2024.

Vad du får som volontär: Som volontär kommer du att få utbildning i och erfarenhet av att genomföra ett samhällsvetenskapligt fältexperiment; ditt namn kommer nämnas i framtida publikationer inom projektet; du får ett certifikat för din medverkan; lunch och fika vid varje pass som du anmäler dig till. Framför allt kommer din insats att bidra till forskningsresultat som kan förbättra livet för flyktingar och migranter i Sverige.

Upplägg: Varje dag består av två olika 5-timmarspass eller 4-timmarspass, 10.00-15.00 och 15.00-20.00 eller 10.00-14.00 och 14.00-18.00. Du kan anmäla dig som volontär till mer än ett pass.

Se till att du kan närvara under hela passet (inklusive 15 minuter innan ditt pass börjar). Det kommer att finnas lunch och fika vid varje pass som du anmäler dig till.

Anmäl dig, och se lediga pass i formuläret: Göteborg SIPGI Projekt Volontär vid  Vetenskapsfestivalen

Anmälan stänger den 1 april, 2024.

Institutionen för globala studier