Vill du ha en forskningskarriär? Lär dig hur du presenterar din kandidatuppsats för en internationell publik

Ska du lämna in din kandidatuppsats under vårterminen 2024? Eller är du en student som har arbetat med andra forskningsprojekt under dina studier? Nu har du chansen att presentera din forskning för en internationell publik!

International Conference of Undergraduate Research (ICUR) arrangeras av University of Warwick online den 26:e-27:e juni 2024. ICUR. Universitetet är en del av EUTOPIA-alliansen och därför bjuds studenter från Göteborgs universitet in att delta.

Bli en skicklig forskningspresentatör

Sista dagen för inlämning av "abstracts" är den 1:a mars. Din uppsats eller forskning kan vara inom vilket ämne som helst. ICUR är en stödjande miljö där du kan lära dig många färdigheter för en framtida karriär.

Mer information finns på ICUR 2024 webbplats

Få stöd med att skriva ditt bidrag

Fullt stöd ges till studenter som vill veta mer om inlämningsprocessen och hur man skriver en sammanfattning lämplig för en tvärvetenskaplig och internationell konferens. All support sker genom verktyget Teams. Du kan anmäla dig via detta webbformulär.

Datum för kommande träningstillfällen är följande:

How to Write an ICUR Abstract training session

• 19:e februari 2024 från 09:00 - 10:00 (GMT)

Abstract Writing Bootcamps – where ICUR students and staff are online to answer questions and provide support

• 27:e februari 2024 från 15:00 - 17:00 (GMT)
  • 29:e februari 2024 från 09:00 - 11:00 (GMT)