Studera hållbarhet med studenter från hela världen – delta i internationella sommarskolan, sista anmälningsdag 15 mars

I Göteborgs universitets Summer School for Sustainability får du chansen att tillsammans med studenter från hela världen djupdyka i frågor som rör Agenda 2030 och de globala hållbarhetsmålen.

Under fem veckor i sommar har du möjlighet att tillsammans med nationella studenter och utbytesstudenter från hela världen utveckla din förståelse i frågor som rör de globala hållbarhetsmålen. All undervisning sker på engelska, på plats i Göteborg. Utöver kurserna deltar du i ett omfattande program med gemensamma akademiska och sociala aktiviteter.

Sommarskolan pågår 28 juni - 2 augusti. (Internationella studenter har Arrival Day den 27 juni).

Svenska studenter ansöker via antagning.se. Ansökningsperioden är öppen 19 februari – 15 mars.

Läs mer här:

Institutionen för vårdvetenskap och hälsa