Vy över staden Cluj Napoca
Cluj-Napoca är den inofficiella huvudstaden i den historiska regionen Transsylvanien och är en av de mest besökta städerna i Rumänien.
Foto: Tamas Pap on Unsplash

Vill du resa till Transsylvanien i april?

En utbytestermin är inte det enda sättet att få resa utomlands eller få internationell erfarenhet under din studietid. Just nu kan du ansöka om att åka på en innovationsvecka på Babes-Bolyai University i april. Eller delta i TeamWork, ett virtuellt sommarprogram med studenter från hela Europa.

EUTOPIA Innovation Challenges for Students 15-19 april 2024

Arrangeras på Babes-Bolyai University i staden Cluj Napoca i Rumänien. Deltagande är kostnadsfritt och de som blir utvalda från Göteborgs universitet, kommer att få finansiering för att täcka kostnader för resa, boende och måltider. Deadline för att söka är 27 februari

EUTOPIA Innovation Challenges

EUTOPIA TeamWork 24 juni till 19 juli 2024

TeamWork är ett sommarprogram som ger dig internationell erfarenhet på ett flexibelt sätt. Som deltagare arbetar du på ett projekt i ett team tillsammans med andra internationella studenter. Arbetet sker deltid och online. Deadline för att söka är 19 mars.

EUTOPIA TeamWork

Vad är EUTOPIA?

Göteborgs universitet ingår i Europauniversitetsalliansen EUTOPIA. Tillsammans med nio andra universitet är den gemensamma framtidsvisionen att skapa mer rörlighet för studenter inom Europa.

Mer om EUTOPIA