Exjobbsmässa inom hälsa, life science och teknik

För studenter

Den 7 maj är det dags för vårens exjobbsmässa inom hälsa, life science och teknik. Syftet är att erbjuda dig som student på Göteborgs universitet och Chalmers möjligheten att göra ett tvärvetenskapligt projekt och få en unik möjlighet att arbeta sida vid sida med studenter med annan kompetens.

Mässa
7 maj 2024
Konferenscentrum Wallenberg, Medicinaregatan 20A

Mässan är ett återkommande evenemang som är ett samarbete mellan Naturvetenskapliga fakulteten och Sahlgrenska akademin vid Göteborgs universitet, Chalmers och Sahlgrenska Universitetssjukhuset.

Under mässan presenteras ett antal exjobbsförslag, och du får också möjlighet att ställa dina frågor direkt till handledarna på plats.

För vem?

Mässan riktar sig till dig som är student vid Naturvetenskapliga fakulteten, Sahlgrenska akademin eller Chalmers. Framför allt riktar sig mässan till dig som ska göra ditt masterarbete, men för vissa utbildningar kan även kandidatarbeten vara aktuella. För studenter på Naturvetenskapliga fakulteten är mässan för mastersarbeten.

Program 7 maj
13.00 – 13.55 Projektpresentationer masterarbeten
13.55 -14.05 Bensträckare
14.05 -15.00 Projektpresentationer master forts.
15.00 -15.45 Fika och mingel
15.50-16.30 Projektpresentationer kandidat