Kvinnlig föreläsare presenterar information på en storbild för en student.

Studentsnabben: Open Access – vetenskap efter dina studier

För studenter

Vi kommer att introducera några verktyg som är särskilt användbara för att söka efter vetenskapliga publikationer med öppen tillgång.

Seminarium
15 jan 2025
Zoom eller Hälsovetarbackens bibliotek
Ytterligare information
Anslut via

Bra att veta
Tillfället ges både digitalt via Zoom och på plats på Samhällsvetenskapliga biblioteket Vasagatan. Välj det som passar dig bäst. Ingen anmälan krävs.
Universitetsbiblioteket

Du kan komma åt dessa publikationer även om universitetet inte prenumererar på dem eller när du inte längre är student. Verktygen vi kommer visa kan hjälpa dig att hitta och läsa forskningspublikationer för att stödja dig i din framtida yrkesroll.

20-minuters lunchföreläsningar

Studentsnabben är universitetsbibliotekets öppna lunchföreläsningar för dig som är student. Här får du tips om informationssökning, ämnesdatabaser, referenshantering och annat du kan ha nytta av i dina studier.

Se fler öppna lunchföreläsningar för studenter