Länkstig

Anslut på nytt till det trådlösa nätet den 10 december

Publicerad

Den 10 december byts certifikatet för det trådlösa nätverket eduroam, vilket innebär den automatiska anknytningen till nätverket bryts. Du behöver därför logga in på nytt på din dator, mobiltelefon och surfplatta.

På vissa enheter kan det räcka med att du loggar in igen. Eventuellt kan du behöva ”glömma” eduroam som nätverk innan du loggar in.  

Om du har tidigare har anslutit till eduroam via appen geteduroam eller verktyget Eduroam CAT, behöver du göra om kopplingen. Detta kan du göra redan nu.  

Instruktioner för hur du glömmer nätverk och ansluter till eduroam hittar du på Studentportalen

Kom ihåg ändelsen @gu.se  

Kom ihåg att när du kopplar upp dig till eduroam ska du logga in med ditt gus-konto följt av ändelsen @gu.se samt ditt lösenord, alltså i formen gus•••••@gu.se.  

Om du får problem 

Kontrollera att du anger rätt lösenord.  Testa genom att exempelvis logga in med det på Studentportalen. Om du inte kommer ihåg ditt lösenord kan du byta det här: 

Byt lösenord 

Om du inte får det att fungera kan du vända dig till Servicecenter. Vid behov kan du via Servicecenter få hjälp av IT-tekniker.  
 
På Servicecenter Haga på Sprängkullsgatan 19 finns även IT-tekniker på plats för support på drop-in 10 december kl. 9-16. Du kan få hjälp på Servicecenter Haga oavsett vilken fakultet du tillhör.  

Telefon: 031-786 65 00 
E-post: servicecenter@gu.se 
Servicecenters adresser och öppettider


För studenter vid:
Göteborgs universitet