Länkstig

Behöver du hjälp med MFA?

Publicerad

Multifaktorautentisering (MFA) krävs för tillgång till studentmejl och andra Microsoftverktyg. Under terminsstarten finns IT-supporttekniker på Servicecenter Haga för dig som behöver extra hjälp med MFA.

Alla som har ett studentkonto har också en studentmejl och tillgång till flera Microsoft 365-verktyg som t.ex. OneDrive, Word, Powerpoint. För att komma åt dessa tjänster behöver du aktivera multifaktorautentisering, MFA. 

Här på Studentportalen hittar du instruktioner för hur du aktiverar MFA. Du hittar också hjälp med vanliga frågor. 

Aktivera MFA för ditt konto 

IT-support på Servicecenter Haga 

Under terminsstarten finns IT-support på Servicecenter Haga några dagar i veckan. Du kan besöka Servicecenter Haga oavsett vilken fakultet du tillhör.

Servicecenter Haga ligger på Sprängkullsgatan 19, Samhällsvetenskapliga fakulteten.

IT-supporten finns på plats för drop in följande tider:

Tisdag 26 augusti 12-16
Onsdag 27 augusti 12-16

Måndag 1 september 12-16
Tisdag 2 september 12-16
Onsdag 3 september 12-16
Torsdag 4 september 12-16

Måndag 8 september 12-16
Tisdag 9 september 12-16
Onsdag 10 september 12-16
Torsdag 11 september 12-16
 

Inför ditt besök

Förbered dig genom att ladda ned appen Microsoft Authenticator via QR-koden nedan. Läs också instruktionerna om MFA här på Studentportalen. 

Aktivera MFA för ditt konto 

Microsoft autentiseringsapp för mobila enheter | Microsoft Security

Bild
QR-kod för Microsoft Authenticator app

 

Kontakt

Om du har frågor om MFA kan du kontakta Servicecenter. Servicecenter förmedlar vid behov kontakt med universitetets IT-enhet. 

Kontaktformulär: Support för studenter
E-post: servicecenter@gu.se
Telefon: 031-786 6500


För studenter vid:
Göteborgs universitet