Fri konst-studenter kan söka stipendier från Stiftelsen Otto och Charlotte Mannheimers fond

15 mars 2024 öppnar ansökan för studenter i fri konst att söka stipendier från Stiftelsen Otto och Charlotte Mannheimers fond.

Stiftelsen Otto och Charlotte Mannheimers fond utlyser stipendier till svenska begåvade studenter i fri konst vid Göteborgs universitet. Stipendiet kan användas för materialkostnad alternativt resa och uppehälle inom studierna. Belopp per stipendium är max 10 000 kr.

Ansökningsperiod: 15 mars-5 april, 2024.

Beslut om stipendiat

HDK-Valands prefekt fattar beslut om vem som tilldelas stipendiet efter rekommendation från HDK-Valands stipendienämnd.

Information om stipendiet och ansökningsprocessen

Ytterligare förtydliganden om vad stipendiet får lov att användas till och hur du ansöker hittar du på Studentportalen

Stipendier (obs! du måste logga in så att du ser information från HDK-Valand, längst ner på sidan)