Arbetsplatsolycka vid renovering på HDK-Valand

En person skadades på fredagsförmiddagen (15 dec) under arbete i Konstnärliga fakultetens byggnad ”Glashuset”. Den skadade fick vård av ambulanspersonal på plats och bedömdes inte behöva ytterligare vård.

En person skadades på fredagsförmiddagen under arbete i Konstnärliga fakultetens byggnad ”Glashuset” på gården mellan Vasagatan och Storgatan i centrala Göteborg. Anlitat företag var på plats för reparation av hissen i byggnaden, när en av det anlitade företagets anställda fick en stålbalk i huvudet. Polis och ambulans anlände och den skadade fick vård av ambulanspersonal på plats och bedömdes inte behöva ytterligare vård.

Olyckan kommer att utredas av fastighetsägaren Higab.

Denna information har även skickats via mail till HDK-Valands studenter och personal och publicerats på Medarbetarportalen.

HDK-Valand - Högskolan för konst och design