Studenter som sitter utanför universitetet i Cergy
CY University ligger i Cergy som ligger i utkanterna av Paris
Foto: CY

Innovationsutmaningar för studenter: Resa till Frankrike

För studenter

Vill du testa din innovativa förmåga tillsammans med andra studenter från Europa? EUTOPIA Innovation Challenges for Students kommer att arrangeras på CY Cergy Paris Université (Cergy, Frankrike) i november 2024. Utmaningsbaserade uppdrag från offentlig och privat sektor som du ska lösa tillsammans med andra studenter. Du kommer både få värdefull erfarenhet och chansen att bygga din internationella kompetens. Åtta studenter från Göteborgs universitet får chansen att åka!

13 nov 2024 - 17 nov 2024
Cergy, Frankrike
Antal platser
8 studenter från Göteborgs universitet
Kostnad
Ingen kostnad för deltagande och du får bidrag för resa, boende och måltider.
Sista anmälningsdag
6 oktober 2024
Ytterligare information
More information about the event

Arrangör
EUTOPIA
Anmälan är stängd.

Tillsammans med studenter från de andra EUTOPIA universiteten, kommer du att arbeta med ett entreprenörsprojekt, med syfte att lösa ett verkligt problem. Områden inkluderar:

Sustainable product use; repurposing a product for additional uses/markets; product design; marketing, expanding markets, developing existing or new product lines; project management, change management & behavioral practice certification; education; multilingualism; language learning; gamification; analyzing/giving feedback about product features, services, tools.

Vilka kommer delta?

8 studenter från varje EUTOPIA-universitet kommer att kunna delta. Varje team kommer att bestå av 5 studenter från olika universitet och studiebakgrunder.

Kan jag söka?

Du behöver vara en registrerad och aktiv student på Göteborgs universitet, både vid tidpunkten för ansökan och när evenemanget äger rum. Vi välkomnar studenter från både kandidat- och masternivå och alla ämnesområden. Inga krav på förkunskaper inom de ämnen som uppdragen handlar om. Ansökan måste vara korrekt ifylld och inskickad senast 6 oktober 2024 kl. 23:59 (11:59 pm) CET.

Varför ska jag söka/delta?

Förutom utmaningarna, kommer deltagarna såväl bygga nya internationella nätverk som få fortbildning och erfarenhet av interkulturell kompetens och samarbete, Sustainable Development Goals (SDGs), business plans and budgeting, och storytelling.

Åtta studenter från GU kommer få chans att åka!

Hur görs valet vilka som får åka?

Urvalet kommer att baseras på flera olika kriterier, svaren i ansökan, en blandning av akademiska nivåer och bakgrunder, motivation samt möjligheten att delta i alla delar av eventet. Vi söker studenter som kommer att vara fullt engagerade i evenemanget och som delar EUTOPIAs anda av samarbete.

Vad kommer det kosta?

Deltagande är kostnadsfritt och de som blir utvalda kommer att få finansiering för att täcka kostnader för resa, boende och måltider. Det finns ytterligare finansiering tillgänglig om du reser hållbart. Det finns också ytterligare ekonomiskt stöd om du är en student med en permanent fysisk eller psykisk funktionsnedsättning eller om du är en student med småbarn.

Andra studenters erfarenheter?

Känns det nervöst att söka? EUTOPIA är en universitetsallians som har anordnat liknande aktiviter tidigare. Läs mer och hör vad andra studenter har tyckt:

EU logo with the text "Co-funded by the European Union"