Bokhylla med en jordglob i förgrunden
Foto: AdeobeStock

Sök utbytesstudier VT25!

Nu är ansökan öppen för dig som vill göra en utbytestermin under under vårterminen 2025. Som student på Utbildningsvetenskapliga fakulteten har du en mängd avtal att välja mellan framför allt inom Europa inklusive de nordiska länderna.

Studera utomlands inom din utbildning

Ansökan till utbytesstudier till nästa termin, VT25, är nu öppen mellan 1 september och 1 oktober 2024, för dig som har möjlighet att göra utbyte inom ditt program.

Du som är student på Utbildningsvetenskapliga fakulteten har en mängd avtal att välja mellan, framför allt inom Europa inklusive de nordiska länderna. Var just du kan studera beror delvis på inom vilket område dina studier ligger.

Du har också ett stort urval av platser som är öppna att söka för studenter vid hela Göteborgs universitet.

Läs mer: Var kan jag studera?

Mer information

Har du exempelvis frågor om hur du söker, när du kan åka eller om du är behörig att söka så kontakta gärna personalen på International Student Office pedagogen (ISOP).

Utbytesstudier

För ansökan till VT25 är deadline 1 oktober 2024.

För ansökan till läsåret 25/26 öppnar ansökan i februari 2025.

Det finns både lokala utbytesavtal vid Utbildningsvetenskapliga fakulteten och avtal vid Göteborgs universitet som är öppna för studenter vid alla fakulteter.

Utbildningsvetenskapliga fakulteten
Programinstitution för Ämneslärarprogrammet
Institutionen för didaktik och pedagogisk profession
Institutionen för kost- och idrottsvetenskap