deltagare i workshop runt ett bord
Make your own passport, workshop Vetenskapsfestivalen 2022
Foto: Per Larsson

Betalt uppdrag under Vetenskapsfestivalen

Medverka i genomförandet av workshop i Nordstan under Vetenskapsfestivalen. Ett spännande uppdrag för dig som är intresserad av deltagande och samskapande forskning.

Det här är en spännande möjlighet för studenter med kreativa färdigheter och ett intresse för deltagande och samskapande forskning att delta i "Make Your Own Passport", en workshopsserie i det offentliga rummet.

Workshopparna är del av det ERC-finansierade* projektet THINGSTIGATE,Things for Politics' Sake: Aesthetic Objects and Social Change,som leds av Dr Tintin Wulia på HDK-Valand.

Du kommer att arbeta med postdoktor Dr Isabel Lima och Dr Kelly Chan för att skapa offentliga workshoppar i Nordstan (Göteborg) under Vetenskapsfestivalen 2024.

Den student som får uppdraget kommer att få dokumenterad erfarenhet av samarbete, kommunikation, arbete med allmänheten och vad det innebär att bedriva forskning på hög nivå.

Inför genomförandet av workshopparna kommer du själv att få gå en utbildningsworkshop som är obligatorisk.

Ansvar

• möjliggöra workshop för allmänheten
  • ge guidning och stöd till alla deltagare
  • upprätthålla en positivt och inkluderande miljö
  • insamlande av data
  • utvärdering och feedback

Du som söker ska ha

• erfarenhet av samarbete
  • utmärkt kommunikation och bemötande
  • flytande svenska (skriftligt och muntligt), helst modersmål. Samt engelska
  • dokumenterad erfarenhet av att ha genomfört/lett liknande aktivitet
  • erfarenhet av datainsamling
  • kunskap om datasäkerhet

Ansökan

Ansök genom att maila thingstigate@hdk-valand.gu.se med rubriken Research Assistant MYOP/Vetenskapsfestivalen 2024 och bifoga ett brev (1 sida) med din motivering till varför du söker uppdraget samt din CV (max 2 sidor).
Sista ansökningsdag är 17 mars 2024.

Observera

Du behöver vara tillgänglig för en utbildningsworkshop (1 dag), under Vetenskapsfestivalen 17 och 18 april samt för en utvärderingsfika.
All tid kompenseras med 150 kr/timme.

Mer om forskningsprojektet THINGSTIGATE

* finansierat av European Research Council