Öppettider i HDK-Valands verkstäder under jul och nyår

Här är en sammanställning av öppettider och teknisk support i HDK-Valands verkstäder under jul och nyår.

Verkstäder på Kristinelundsgatan

3D/modellverkstan är stängd 22 december-7 januari.

Keramikverkstaden är öppen för studenter på keramikprogrammen under jul- och nyårsuppehållet. Övriga studenter ansöker och kan få access tidigast från vecka 2 (8/1).
Tekniker på plats 19-20 december, sen åter tillgänglig 8-10 januari.

Metallverkstan är stängd 22 december– 10 januari.

Smyckeverkstaden är öppen för studenter på smyckeprogrammen under jul- och nyårsuppehållet. Övriga studenter är välkomna fram till vecka 51 samt från och med vecka 2.
Tekniker finns då på plats som vanligt tisdag, onsdag och torsdag.

Textiltrycket är öppet för studenter med access under hela jul- och nyårsuppehållet.
Tekniker finns på plats t o m 21 december, och 2-3 januari. Från och med vecka 2 finns tekniker på plats som vanligt.

Träverkstan är stängd 23 december-7 januari

Verkstäder Campus Steneby

Metallverkstaden, Textilverkstäderna och Träverkstaden och är öppen t.o.m. 22 december, kl 16.00. Verkstäderna öppnar igen för studenterna 8 januari 07.00.
Mellan 27-30 december samt 2-7 januari har ett antal studenter särskild tillgång till verkstäderna för kompletterande poäng inom kurser.
Verkstäderna är obemannade med tekniker 18 december-7 januari.

Verkstäder kvarter Vasagatan

Följande verkstäder på Vasagatan är stängda 20 december–7 januari:
• Utlåningen (Equipment Checkout)
• C41
• Träverkstan
• Metallverkstan

Övriga verkstäder är öppna under jul- och nyårsuppehållet men utan teknisk support fram till 8 januari.

Slöjdverkstaden är öppen för slöjdstudenter under jul- och nyårsuppehållet, men utan teknisk support fram till 8 januari.

HDK-Valand - Högskolan för konst och design