Länkstig

IT-support i Servicecenter under terminsstarten

Publicerad

Under terminsstarten finns IT-support på plats i Servicecenter för drop in en halv dag per vecka och Servicecenter

Via Servicecenter kan du få hjälp med viss IT-support. Servicecenter kan hjälpa till med en del saker och förmedlar annars kontakt till universitetets IT-enhet för vidare hjälp. 

Drop-in IT-support under terminsstarten

Under perioden 26 augusti-13 september finns IT-support på plats i Servicecenter för drop-in på följande tider:

Måndagar kl. 13-16, Servicecenter på Medicinaregatan 20B
Tisdagar kl. 13-16 , Servicecenter Pedagogen, Västra Hamngatan 25
Torsdagar kl. 13-16, Servicecenter Näckrosen (Humanisten), Renströmsgatan 6 
Fredagar kl. 9-12, Servicecenter Haga, Sprängkullsgatan 19 

Det spelar ingen vilken fakultet du tillhör, alla tider är öppna för alla studenter. Välkommen!

Du kan t.ex. få hjälp med:

  • Inloggning och åtkomst till universitetets tjänster och programvaror
  • Instruktioner för nedladdning av universitets programvaror
  • Tillgång till universitetets wifi eduroam
  • MFA - multifaktorautentisering för tillgång till studentmejl och Microsoft-tjänster

Du kan inte få hjälp med:

  • Problem med din egen dator/telefon/surfplatta
  • Uppdatering av din egen dator/telefon/surfplatta
  • Installationshjälp av universitetets tjänster och programvaror på din egen dator/telefon/surplatta. Vi kan förklara hur du gör, men vi gör det inte åt dig

Kontakta Servicecenter

Om du frågor om IT-support kan du vända dig till Servicecenter. Vid behov förmedlas kontakt till universitetets IT-enhet. 
E-post: servicecenter@gu.se
Telefon: 031-786 6500
Till Servicecenters adresser och öppettider