Tre personer med instrument går utanför en tegelbyggnad
Foto: Johan Wingborg

Viktig information sommaren 2024

Här samlas information som är relevant för studenter inför sommaruppehållet. Sidan kan komma att fyllas på med ytterligare information.

Sommarstängt på utbildningsexpeditionen

Från 21 juni till 13 augusti har utbildningsexpeditionen sommarstängt.

När utbildningsexpeditionen är öppen nås den via telefon 031-786 4020 tisdagar och torsdagar kl 10.00–12.30 eller via e-post: utbildningsexpedition@hsm.gu.se

Nycklar / skåp

Dags att lämna tillbaka nycklar och tömma skåp!

• Du som avslutar dina studier denna termin ska återlämna dina nycklar till Campusservice på Eklandagatan 86 senast 10 juni.
  • Du som fortsätter dina studier HT-24 behöver förnya din nyckelrekvisition. Har du inte möjlighet att besöka Campusservice på Eklandagatan 86, skickar du en bild på din nyckel tillsammans med din legitimation. Fotografera den sidan av nyckeln där serie- och löpnummer står. Bilden tillsammans med ditt GusID, skickas till service.lorensberg@gu.se.
  • Alla skåp ska vara tömda och upplåsta senast 10 juni.
  • Alla skåpsnycklar ska återlämnas till Campusservice på Eklandagatan 86.  Kvarglömt material försvaras på Campusservice till och med 14 juni.
  • Campusservice har öppet för nyckelåterlämning vardagar 13:00 – 15:00 sista veckan av terminen, veckan efter, 27 maj – 7 juni, samt måndagen den 10 juni.
  • För snabbaste och bästa service – Tänk på att lämna in era nycklar så snart som möjligt under denna period, vänta inte till sista dagen.

Trumrum

Samtliga trumrum ska vara tömda på privata trumset och annat material senast 10 juni. Därefter sparas kvarglömda saker i Högskolan för scen och musik till och med 17 juni.

Städning kommer ske från den 13 juni. Från tisdagen den 18 juni kan de som är fortsättningsstudenter flytta in sina saker tillfälligt inför sommaruppehållet, förutsatt att ansökan om sommaraccess skickats in via formulär. Placering i trumrummen kan komma att ändras och det kommer att meddelas före terminsstart.

Sommarkort

OBS! Detta gäller endast för studenter som fortsätter sina studier inom program hösten 2024.
Under sommaruppehållet 17 juni – 11 augusti kan du som student på Högskolan för scen och musik få tillgång till övnings- och replokaler på Eklandagatan 86. Tiderna för tillträde under sommaren är 08.00–21.00, alla dagar.
Observera att sommaraccessen endast gäller för lokalerna på Eklandagatan 86. Från måndag 12 augusti gäller återigen vanliga öppettider på samtliga adresser.

Under sommaren kommer huset städas. Vissa rum/korridorer kommer periodvis stängas av. Information om vilka lokaler/korridorer, och när, anslås i entrén på Eklandagatan 86 senast 17 juni.
Fyll i detta formulär senast 30 maj 2024 kl. 23.45 för att få möjlighet till access under sommaren 2024: https://forms.office.com/e/jBAFcNbX5S

Avdelning för musik och dramatik i Humanistiska biblioteket

Öppettider 10 juni till 1 september:

• Måndag – fredag 08.30 – 16.00
  • Lördag – söndag stängt

Ansök om examen

Vi vill påminna dig som läser sista terminen på din utbildning att ansöka om examen. Läs mer om hur du ansöker om examen här: https://studentportal.gu.se/dina-studier/examen?i_hsm=1

Högskolan för scen och musik